Scania R 420 a R 420 Topline
Měl jsem možnost otestovat nový tahač značky Scania, přesněji Scania R 420 a R 420 Topline.Oba dva splňovaly emisní normy EURO-3!!
Scania R 420...
Tento menší bráška může působit vedle svého staršího bratra poněkud směšně.Motor o výkonu 420 koní je dostačující.Manuální převodovka je velmi přesná.Podívejme se teď do interiéru kabiny.Kabina je menší, než u řešení Topline, ale k pohodlí přispívá zmenšený motorový tunel vytvářející pocit většího prostoru.K tomu také přispívá sklopná řadící páka.Nový model R se zřekl nákladného obložení stupaček.Mnoho řidičů tvrdí, jak už Scania, tak Topline.Mají pravdu, toto řešení kabiny je výborné, ale Topline je prostě srdcová záležitost a proto se na jeho testování podíváme právě teď.
Scania R 420 Topline...
Začneme tím nejdůležitějším a to je kabina Topline.Narozdíl od svého předchůdce nabízí více prostoru, příjemnější a komfortnější pracovní prostředí.I když testovaný vůz nebyl v plné výbavě, i tak měl co nabídnout.Hned na první pohled, při vstupu do kabiny, mě uchvátil přístrojový panel, který řidiče obklopuje.Řešení a umístění přístrojů je jednoduché a praktické.Ovladače nalezneme také na multifunkčním volantu.K mání je také dřevěný volant a kožené sedačky za více než 1000 eur.Velikost lůžka je velkorysá, ale jen menší štěrbiny mohou vadit ležícímu řidiči.Na mě zapůsobila kabina Topline impozantním dojmem, ale je bohužel dražší o 12 000 eur, což je podle mého názoru příliš.I když vůz nebyl vybaven xenonovými světly, které jsou za příplatek 2345 eur, přesto svítivost byla nadprůměrná!!
V kabině TOPLINE je hodně místa a podhodlí včetně pocitu "krále silnic"
Náhledy fotografií ze složky Scania R 420 a R 420 Topline